Srbija unapređuje praksu interne revizije po savremenim standardima

20.11.2025

 

Prema saopštenju sa sajta Ministarstva finansija (od 17.11.2025. god.), Vlada Srbije će do kraja godine usvojiti novi Program reforme upravljanja javnim finansijama 2026-2030 i prateći Akcioni plan 2026-2028, najavila je Spomenka Vircburger, pomoćnica ministra finansija u Centralnoj jedinici za harmonizaciju.

„Za osiguranje transparentnosti, odgovornosti i efikasnosti upravljanja javnim finansijama, što direktno doprinosi kvalitetu usluga za građane i napretku Srbije ka EU integracijama, ključno je unapređenje interne revizije u praksi. Snaga interne revizije dolazi iz njenog stremljenja da na osnovu objektivnog, naučnog pristupa sagledava situaciju i daje preporuke, a upravo planiranje je od ključnog značaja“, rekla je Vircburger otvarajući konferenciju posvećenu unapređenju prakse interne revizije u javnom sektoru.

Događaj koji je okupio više od 200 internih revizora i predstavnika javnih institucija iz cele Srbije deo je inicijative za reformu upravljanja javnim finansijama u Srbiji, a organizovali su ga Ministarstvo finansija, Centralna jedinica za harmonizaciju (CJH) i Program Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP), uz podršku Evropske unije.

Značajna tema o kojoj su stručnjaci razgovarali bila je planiranje u internoj reviziji u svetlu usklađivanja sa najnovijim Globalnim standardima, u okviru izmena regulatorno-metodološkog okvira koji priprema Centralna jedinica za harmonizaciju Ministarstva finansija, uz podšku UNDP-a.

Fabricio Andreuci, zamenik stalnog predstavnika UNDP-a u Srbiji istakao je značaj unapređenja interne revizije. „Snažna interna revizija gradi poverenje u javne institucije, pomažući im da bolje upravljaju rizicima i odgovorno koriste javna sredstva, u korist građana i privrede. Uz podršku Evropske unije, UNDP sarađuje sa Ministarstvom finansija na razvoju praktičnih alata koji olakšavaju primenu međunarodnih standarda u praksi, kako bi pomogao internim revizorima da unaprede veštine i efikasnost u radu“, rekao je Andreuci.

Događaj je pružio priliku internim revizorima da razmene iskustva, razmotre izazove u primeni novih standarda i steknu praktična znanja o planiranju, merenju učinka i komunikaciji rezultata revizije sa rukovodstvom. Diskusije su bile usmerene na pripremu revizora za predstojeće zakonske i metodološke promene.

 

VAŽNO!

Kada je u pitanju finansijsko upravljanje i kontrola, naš Edukativni centar RMG obezbedio je za sve obveznike iz javnog sektora Usluge izrade elaborata FUK i prateće usluge!

Naš Tim vrhunskih stručnjaka vam primarno nudi uslugu izrade elaborata FUK, sa svim zakonski definisanim elementima i prilozima. Kroz faze:

- Detekcije (opisa situacione analize u javnom subjektu na osnovu postojećih dokumenata, pravilnika, akata, opisa poslovnih procesa, upitnika...),

- Izrade elaborata na osnovu prikupljenog radnog materijala,

- Prezentacije elaborata i edukaciju lica zaduženih za sprovođenje FUK-a,

brzo i stručno ćemo vam pomoći da ispunite ovu zakonsku obavezu, uz najveće standarde interne i eksterne revizije.

 

Naš Tim stručnih lica ima veliko iskustvo u radu sa javnim sektorom, kao i u izradi FUK-a, odnosno aktivno prati sve smernice koje Centralna jedinica za harmonizaciju izdaje, a sve u skladu dobre prakse, međunarodnih standarda i standarda Evropske komisije, tako da verujemo da možemo kvalitetno odgovoriti na najzahtevnije izazove Naručioca.

 

Uz uslugu izrade elaborata FUK, nudimo usluge koje se mogu posebno ugovarati:

1. Podrške u sprovođenju FUK-a na godišnjem nivou (pomoć u implementaciji i sprovođenju FUK-a kroz namenske, segmentirane edukacije zaposlenih),

2. Unapređenje i dogradnja postojećeg FUK-a (usaglašavanje sa zakonskim promenama u poslovnim procesima). Primeri: eFakture, ISIB, ISKRA, SPIRI, promena sistematizacija i organizacija organizacionih jedinica, svojinske transformacije, promena delatnosti i sl…,

3. Predaja Godišnjeg izveštaja FUK, sa predlogom novih aktivnosti.

Pogledajte detaljno, klikom na ovaj link!