Prema saopštenju sa sajta Ministarstva finansija (od 17.11.2025. god.), Vlada Srbije će do kraja godine usvojiti novi Program reforme upravljanja javnim finansijama 2026-2030 i prateći Akcioni plan 2026-2028, najavila je Spomenka Vircburger, pomoćnica ministra finansija u Centralnoj jedinici za harmonizaciju.
„Za osiguranje transparentnosti, odgovornosti i efikasnosti upravljanja javnim finansijama, što direktno doprinosi kvalitetu usluga za građane i napretku Srbije ka EU integracijama, ključno je unapređenje interne revizije u praksi. Snaga interne revizije dolazi iz njenog stremljenja da na osnovu objektivnog, naučnog pristupa sagledava situaciju i daje preporuke, a upravo planiranje je od ključnog značaja“, rekla je Vircburger otvarajući konferenciju posvećenu unapređenju prakse interne revizije u javnom sektoru.
Događaj koji je okupio više od 200 internih revizora i predstavnika javnih institucija iz cele Srbije deo je inicijative za reformu upravljanja javnim finansijama u Srbiji, a organizovali su ga Ministarstvo finansija, Centralna jedinica za harmonizaciju (CJH) i Program Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP), uz podršku Evropske unije.
Značajna tema o kojoj su stručnjaci razgovarali bila je planiranje u internoj reviziji u svetlu usklađivanja sa najnovijim Globalnim standardima, u okviru izmena regulatorno-metodološkog okvira koji priprema Centralna jedinica za harmonizaciju Ministarstva finansija, uz podšku UNDP-a.
Fabricio Andreuci, zamenik stalnog predstavnika UNDP-a u Srbiji istakao je značaj unapređenja interne revizije. „Snažna interna revizija gradi poverenje u javne institucije, pomažući im da bolje upravljaju rizicima i odgovorno koriste javna sredstva, u korist građana i privrede. Uz podršku Evropske unije, UNDP sarađuje sa Ministarstvom finansija na razvoju praktičnih alata koji olakšavaju primenu međunarodnih standarda u praksi, kako bi pomogao internim revizorima da unaprede veštine i efikasnost u radu“, rekao je Andreuci.
Događaj je pružio priliku internim revizorima da razmene iskustva, razmotre izazove u primeni novih standarda i steknu praktična znanja o planiranju, merenju učinka i komunikaciji rezultata revizije sa rukovodstvom. Diskusije su bile usmerene na pripremu revizora za predstojeće zakonske i metodološke promene.
VAŽNO!
Kada je u pitanju finansijsko upravljanje i kontrola, naš Edukativni centar RMG obezbedio je za sve obveznike iz javnog sektora Usluge izrade elaborata FUK i prateće usluge!
Naš Tim vrhunskih stručnjaka vam primarno nudi uslugu izrade elaborata FUK, sa svim zakonski definisanim elementima i prilozima. Kroz faze:
- Detekcije (opisa situacione analize u javnom subjektu na osnovu postojećih dokumenata, pravilnika, akata, opisa poslovnih procesa, upitnika...),
- Izrade elaborata na osnovu prikupljenog radnog materijala,
- Prezentacije elaborata i edukaciju lica zaduženih za sprovođenje FUK-a,
brzo i stručno ćemo vam pomoći da ispunite ovu zakonsku obavezu, uz najveće standarde interne i eksterne revizije.
Naš Tim stručnih lica ima veliko iskustvo u radu sa javnim sektorom, kao i u izradi FUK-a, odnosno aktivno prati sve smernice koje Centralna jedinica za harmonizaciju izdaje, a sve u skladu dobre prakse, međunarodnih standarda i standarda Evropske komisije, tako da verujemo da možemo kvalitetno odgovoriti na najzahtevnije izazove Naručioca.
Uz uslugu izrade elaborata FUK, nudimo usluge koje se mogu posebno ugovarati:
1. Podrške u sprovođenju FUK-a na godišnjem nivou (pomoć u implementaciji i sprovođenju FUK-a kroz namenske, segmentirane edukacije zaposlenih),
2. Unapređenje i dogradnja postojećeg FUK-a (usaglašavanje sa zakonskim promenama u poslovnim procesima). Primeri: eFakture, ISIB, ISKRA, SPIRI, promena sistematizacija i organizacija organizacionih jedinica, svojinske transformacije, promena delatnosti i sl…,
3. Predaja Godišnjeg izveštaja FUK, sa predlogom novih aktivnosti.
Pogledajte detaljno, klikom na ovaj link!